14 września 2020 Udostępnij

5 wskazówek dotyczących zakładania firmy produkującej soki

Otwarcie firmy produkującej soki wydaje się całkiem proste.

Robisz sok, i sprzedajesz go. Łatwe pieniądze.

Cóż, są pewne rzeczy, które musisz zrozumieć, zanim wszystko będzie mogło być otwarte i działać. Po pracy z setkami nowych firm produkujących soki, zebrałem krótką listę wskazówek i zasobów, które powstrzymają cię od zajmowania się wieloma wspólnymi problemami.

Artykuł ten został zaktualizowany (pierwotnie opublikowany 26 stycznia 2015 r.).

Jak założyć firmę produkującą soki: 5 wskazówek

1. Znać lokalne przepisy zdrowotne dotyczące surowego soku.

Przepisy dotyczące surowego soku różnią się znacznie w zależności od regionu.

Na przykład w USA FDA stwierdza, że surowy sok może być sprzedawany bezpośrednio konsumentom poprzez sprzedaż detaliczną lub dostawę, ale nie hurtowo stronom trzecim, które zamierzają go odsprzedać. Jeśli chcesz sprzedawać sok hurtowo, musisz przetworzyć sok albo poprzez pasteryzację termiczną albo HPP.

Możesz jednak produkować sok w centralnym miejscu i sprzedawać go w wielu lokalizacjach sklepowych, jeśli Twoja firma jest właścicielem zarówno zakładu produkcyjnego, jak i sklepów. Nadal uważa się, że jest to rozwiązanie bezpośrednie dla konsumenta. (Tak mówi prawo federalne, ale lokalne / stanowe prawa mogą być inne, a niektóre się zmieniają).

Japonia ma najbardziej rygorystyczne prawa, jakie widziałem. Firma musi produkować surowy sok w tym samym miejscu, w którym jest sprzedawany. Porównajmy to z takimi krajami jak Australia i Chiny, gdzie nie ma praktycznie żadnych przepisów dotyczących surowego soku, a firma może sprzedawać sok hurtowo, jak chcą. Spodziewam się, że niektóre z regionów, w których przepisy są łagodniejsze, zaczną w najbliższej przyszłości przechodzić na bardziej rygorystyczne regulacje, w miarę jak surowy sok stanie się bardziej popularny.

Najłatwiejszym i najlepszym sposobem zapoznania się z przepisami zdrowotnymi jest skontaktowanie się z lokalnym wydziałem zdrowia.

2. Zdecyduj, jakiego modelu biznesowego będziesz używał.

Istnieją 4 podstawowe modele biznesowe w biznesie soków:

Dostawa tylko cegły i zaprawy Kombinacja hurtowa
Każdy model biznesowy ma swoje wady i zalety. Zdecyduj, jaki rodzaj biznesu chcesz prowadzić i zbierz fundusze, których potrzebujesz. Niezależnie od tego, jaki model biznesowy wybieraesz, ważne jest, abyś wybrał, abyś wiedział, na co przeznaczyć swoją energię.

Pro wskazówka: Zacznij od dostawy lub sklepu detalicznego z cegłą i zaprawą murarską, ale dążyć do tego, aby ostatecznie zaoferować konsumentowi kilka opcji zakupu produktu, znany również jako wszech-kanałowy biznes.

3. Zdobądź odpowiedni sprzęt

Ustawcie się na sukces. Zainwestuj w odpowiedni sprzęt do barów sokowych dla Twojego biznesu.

Może to być kuszące, aby zaoszczędzić pieniądze i kupić tani sprzęt, ale stracisz na kosztach pracy i zmarnowanej produkcji, kosztując w końcu więcej pieniędzy. Twój sprzęt do produkcji soków może być najważniejszą inwestycją, jakiej dokonasz.

Nie wiesz, od czego zacząć? Pobierz naszą infografikę dotyczącą układu kuchni, która zawiera listę.

4. Miej eksperta w swoim zespole

Jeśli wchodzisz w branżę soków po raz pierwszy, upewnij się, że masz w swoim zespole kogoś, kto jest ekspertem. Ekspertem może być osoba, która prowadziła podobną działalność jak ty. To dobrze, jeśli nie jest to dokładnie sok. Jeśli zakładasz bar z sokami, możesz wynająć dobrą restaurację / menedżera żywności i napojów. Jeśli rozpoczynasz hurtowy biznes z sokami, znajdź kogoś z doświadczeniem w zarządzaniu sokami lub innymi hurtowymi firmami produkującymi napoje.

Najszybszym i najłatwiejszym sposobem na wykorzystanie wiedzy eksperta od soków jest zatrudnienie konsultanta, który pomoże Ci zrobić plan, opracować przepisy i przeszkolić personel w zakresie sprzętu. Zapoznaj się z naszymi pakietami doradczymi, aby uzyskać więcej informacji.

5. Znasz swoje numery:

Może być kuszące wrzucenie każdego znanego człowiekowi super-żywności do każdej butelki, ale jeśli nie mieszkasz na obszarze, gdzie ludzie będą płacić 25 dolarów za butelkę, biznes nie jest zrównoważony w ten sposób.

Koszt składników, które wkładasz do każdej butelki nie powinien przekraczać 25%-30% ceny końcowej produktu. Aby uzyskać więcej informacji, przeczytaj mój artykuł na temat obliczania kosztów żywności dla soku tłoczonego na zimno.

Oprócz kosztów żywności, musisz zarządzać kosztami robocizny, kosztami pakowania i kosztami ogólnymi, aby być w zgodzie ze swoją sprzedażą.

Komentarze (0)